onsdag 27 juni 2012

KURSVECKA #2



Då var min andra kursvecka till ändå, bara en kvar, snyft! Att vara iväg på en kurs blir lite som ett väckelsemöte. Det blir intensivt, man är oerhört fokuserad och koncentrerad och lever i en bubbla tillsammans med de andra. Därför känns det nästan konstigt att vi nästa fredag ska skiljas åt. Men det är väl det som är det fina med livet – ibland möter man fina människor som man delar stunder och tillfällen med. Vissa av dem blir kvar, andra går vidare och man får vara tacksam över de stunderna man får tillsammans. 




Den här veckan har i allafall bjudit på en hel del roliga saker som jag inte testat tidigare, bland annat tovning och lapptäcksteknik. Nu kan man lätt konstatera att jag inte är någon fena på lapptäckteknik, men det har givit blodad tand att försöka mig på ett projekt här hemma. Tovning däremot var riktigt roligt och lättare. Det blev både ett halsband och ett tovat äpple som ni kan se här ovanför. Förutom det hann jag med fritt broderi som ska utgöra en av lapparna i min lapptäckkudde.




Att få vara på kurs i Varberg är inte fy skam när vädret visar sig från sin allra bästa sida =) Efter dagens slut blev det raskt hem, svida om till bikini och ner till stranden för lite sol och bad – ljuvligt!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar