söndag 1 juli 2012

REGNPYSSEL


Idag har regnet strilat från himlen hela förmiddagen, och då passade jag på att få klart lite pyssel som jag hade liggande – en kudde i lapptäcksteknik. Den består av tyg som vi har färgat in under kursen och lite gamla jeans som legat här hemma i väntan på något bättre. Jag passade dessutom på att dekorera en av rutorna med ett fastbroderat jeanshjärta som även det kommer från min textilkurs.




Och visst, man ska inte syna för noga i sömmarna ;-)... men detta är nog det finaste jag någonsin sytt. Jag känner mig sjukt nöjd eftersom jag inte är någon fena på symaskin utan mest brukar bråka med den. Kudden blir finfin i lilla prinsessans rum!

2 kommentarer:

  1. Hej söta du
    Vad du är duktig :) Jag är speciellt impad (telefonen ville skriva ympad) av dina hörn! Hur gör man det där? Det har jag faktiskt klutat på länge. Kanske kan lägga ut en beskrivning? :)
    Kram från blåshålet Hunnebo...

    SvaraRadera
  2. Klutat :) Skulle vara klurat! Himla telefon!

    SvaraRadera