söndag 30 september 2012

Kreativ inspiration


I helgen har det varit Syfestival här i Borås. Det är en kreativ mässa med fokus på tyg, garn, pärlor, knappar etc. Dvs skapande i olika textila former. Det är alltid roligt att gå dit, inte så mycket för att köpa något som för att få inspiration till eget skapande.

Jag blev otroligt sugen på att virka en bokstavstavla likt den ovan. Tänk att få ha en så härligt inspirerande tavla i mitt blivande klassrum när jag är färdigutbildad, det vore underbart! Det är bara till att börja virka med andra ord ;-)


Annars blev jag väldigt förtjust i den här klänningen sydd av slipsar. Röda Korset hade en stor monter med fokus på återbruk, hur man kunde skapa nytt av gammalt. Och då hade de bland annat den här klänningen. 


Även den här underbara utstyrseln, sydd av gamla jeans var helt ljuvlig! Synd att jag är så kass på att sy på maskin, annars kunde jag kanske skapat något (dock inte så avancerat ;-) men det är nog bäst att jag håller mig till virknålen och garnet. Och det är precis vad jag tänker göra ikväll, nu när jag fått lite ny inspiration.

1 kommentar:

  1. Ååååå jag måste oxå virka bokstavstavla!! Kan vi inte hjälpas åt med mönster? Puss!!

    SvaraRadera