torsdag 4 oktober 2012

Kreativt skolmaterial



Ok, jag erkänner... jag är en pysselnörd! Jag kan ägna timmar åt att pyssla och fixa med saker, ibland till min familjs förtret kan jag tro. Förra hösten hade vi på högskolan i uppgift att skapa en matematik-låda som skulle innehålla olika sorters material för att stimulera matematiskt lärande hos barn. Ni kan tro att jag gick igång i 180 på den uppgiften – det var så roligt. Förmodligen överarbetade jag en aaaaaning =) Som till exempel godisarna ovan som är ett spel.

Men det pysslandet har gett mersmak och jag fixar med skolmaterial lite då och då. Då kommer min arbetserfarenhet från jobbet som AD väl till pass. Dessutom finns det så mycket bra inspiration där ute bland bloggarna som man kan ta till sig när man vill skapa. Kolla in på den här bloggen t.ex. – här finns massor att inspireras av!!!




Problemlösningsuppgifter av olika klurighetsgrad. Passar för mellanstadieelever och uppåt.


Små figurer jag gjorde, tillhör en sorteringsövning där eleverna ska ordna figurerna enligt vissa ledtrådar.

2 kommentarer:

  1. Du kommer att bli allas älsklingsfröken!!! Ingen tvekan. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Du gör så fina saker!

    kram Pernilla

    SvaraRadera