onsdag 26 september 2012

På detaljnivå


Jag tror inte att man alltid måste göra så stora förändringar hemma för att det ska synas. Jag tror inte heller att hemtrevligheten alltid sitter i det stora, utan snarare i detaljerna. För vad kan göra ett mer hem mer personligt och spännande än alla de små sakerna som sätter den personliga touchen?! Här bjuder jag på några av mina favoritdetaljer hemma hos oss (ber om ursäkt för den lite halvdåliga kvaliteten på bilderna men kameran är kass).

Färglada värmeljushållare, överst på sidan, som är allra snyggast utan ljus i, så man ser de härliga färgerna. Köpta på Habitat i London.



Råa höga ljusstakar av sammansvetsade stålbitar. Tillverkade av ett par duktiga kvinnor som bedriver en smedja inne i Christiania i Köpenhamn. Nästa gång ni kommer till K-hamn är ett besök här att rekommendera! Om inte annat ett besök i Christiania.



Virkat pennställ av gamla jeanstrasor. Kul detalj i grabbarnas rum.



Håll koll på tiden med en mega Lego-figur. Favoritdetalj i dotterns rum som köptes på Legoland.



Gamla tråkiga glasvaser som jag målade på insidan med lackfärg, och vips blev det en ny kul inredningsdetalj istället för att skicka vidare vaserna till loppis.

2 kommentarer:

  1. Som du säger, det är de små detaljerna som gör det! Kul att fixa o trixa själv så det blir personligt.

    SvaraRadera
  2. Ska till London nästa helg!! Kanske får ta en titt på Habitat!!! Om nu Linus tillåter...

    SvaraRadera