söndag 16 oktober 2011

Vardagslyx i London – mat och vin i solskenet

Igår gick vi runt halva London kändes det som =) En tur som endast skulle gå till Borough Market utökades till att omfatta större delarna av centrala London. Jag kan säga att fötterna ömmade igår...


Hur som helst så var vi på Borough Market – en urmysig saluhall/matmarknad på South Bank. Om ni någonsin kommer till London, ska ni absolut åka dit. Där fanns verkligen något för alla smaker! Ett alldeles underbart potpurri av ostar, grönsaker, skinkor, vin, öl, fruktjuicer, färdiglagad mat, blommor etc. Jag såg till och med ett handlare som sålde änder =)


Vi köpte med oss vin, pecorino-ost, olika sorters italiensk salami och skinka, jordgubbar och bröd och satte oss sedan i en park av njöt av lunchen i solskenet. Det blev verkligen en smak av kvarvarande sommar och var så härligt!


Nu har jag bytt boende och ska bo några dagar med en av mina absolut bästa vänner, det ska bli så roligt!!! Att äntligen ha tid att prata klart utan att avbrytas hela tiden. Vi bor tillsammans till onsdag när jag flyttar till ett annat hotell, och på torsdag kommer mannen plus två andra kompis. Så, den kommande veckan får nog räknas som en av de lyxigaste jag upplevt – att få vara i en pulserande storstad som London med några av de människor man älskar mest!

1 kommentar:

  1. Det låter helt underbart. Det är bara att njuta. Massor av kramar! Mimmi

    SvaraRadera