torsdag 13 oktober 2011

Lustiga skyltar & språkvurpor


Jag har en fantastisk vecka utanför London. Om ni visste vilken skola jag besöker, den är helt fantastisk! Jag har fått så många kreativa och inspirerande idéer som jag vill förverkliga i framtiden. På ett sätt ska det bli skönt att detta skolbesöket bara är under en veckas tid eftersom det blir oerhört mycket intryck att ta in.


I morgon bär det av till London för 8 dagars vistelse. Det känns oerhört lyxigt att bara få strosa runt och njuta av pulsen i London utan att behöva stressa runt på olika sevärdheter under några få dagar. Så, det finns tid för båda delarna!

Jag måste visa två dessa otroligt lustiga skyltar som vi såg häromdagen när vi var i Eton och tittade på deras college, där för övrigt båda de engelska prinsarna har gått. Förmodligen har skyltarna en helt annan betydelse än vad vår fantasi ville få det till. Men till och med vårt engelska värdpar skrattade gott eftersom det dessutom var en skola i kyrkan regi =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar