onsdag 5 oktober 2011

Engelsk inredning

Ja, nu är det bara några dagar kvar tills jag åker till London i två veckor. Första veckan är det praktik på en skola strax utanför London och andra veckan är det kulturstudier, inne i London. Det känns spännande, roligt och läskigt på samma gång! Två veckor utan barnen är lång tid, men som min man sa så kommer säkert tiden att gå ursnabbt eftersom vi har fullt upp hela dagarna.
Men jag skulle ljuga och jag sa att jag inte har någon resfeber. Det räcker att jag börjar tänka på det för att fjärilarna i magen ska börja fladdra för fullt. Bara känslan av att "har jag koll på allting nu"...


Eftersom vi ska bo hemma hos en engelsk familj så ska det bli spännande att få ta del av deras inredningsstil. Förmodligen en kraftig fördom – men jag förknippar engelsk inredning med mycket heltäckningsmattor och mörka sammetsgardiner =)
Nu tror jag inte att det ens är halva sanningen då det verkar finnas en hel del roliga butiker, åtminstone i Londo. Jag har hittat en som absolut kräver både ett och två besök, Urban Outfitters. De har både mode och inredning, spana in några av deras roliga prylar här!


5 kommentarer:

  1. Urban massa roligt shoppa lugnt :-) / jenny grannen

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt det låter att åka till England! Vilken häftig grej att få göra. Tiden kommer att gå jättefort men jag kan lova dig att du kommer att sakna dina barn trots allt :) Särskilt på kvällarna när du går och lägger dig...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. P.S. Lova att blogga från England! D.S.

    SvaraRadera
  4. Hej!!
    Jag hittade bilden på ugglan när jag googlade runt bland inredningsbilder... och faktum är att jag har en sån hemma!! Var i London över nyår i år tillsammans med killen och kunde verkligen inte lämna England utan ugglan! Jag föll pladask! Haha! :D Skutta gärna in på våran blogg om du gillar inredning! ;)
    Ha en kanondag!!

    SvaraRadera