tisdag 29 maj 2012

Strandfynd



Vi hade en helt underbar pingsthelg vid havet. I lördags morse åkte vi upp till vänner som har båtplats på Mossholmen, och tillbringade hela dagen ute på havet i deras stora härliga båt. Kvällen bjöd på vin och räkor i en strålande solnedgång. 




Det blev till och med årets första dopp, som jag hade hoppats på. Och faktiskt, det var kallt men betydligt bättre än jag trodde innan. Det var friskt men absolut badbart!




I söndags åkte vi ut till en öde ö och åt frukost. Jag och småtjejerna passade på att samla lite trasiga snäckor som vi sedan virkade till halsband och armband. Busenkelt! Ta valfritt, jag föredrar lite linliknande som ger en ruff känsla. Trä på snäckorna på garnet och sedan börjar du virka luftmaskor och virkar "fast" snäckorna allt eftersom på lagom avstånd. Förra året gjorde jag en väldigt lång luftmaskkedja med snäckor som jag hängt upp på toaletten, också fint! Ett kul sommarminne som är lätt att fixa.



2 kommentarer:

  1. Åhh har du gjort ett snäck-rep igen? dt är ju så himla fint =)
    Vi har möbletat om i hela huset här hemma nu så det blir nog toppen med nya matten när den är klar =)
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Å, så härligt :) Jag satt minsann med sist du virkade med snäckor! Jag har min i hallen och tänker på snäckön varje dag faktiskt...
    Kram kram

    SvaraRadera