tisdag 22 maj 2012

Håll dig på mattan!




Blogginspirationen har verkligen trutit under lång tid, varför vet jag egentligen inte. Men det är väl som med allt annat, det går i vågor. Men igår fick jag massor med ny inspiration bara av ett telefonsamtal med underbara härliga Anna, tack goa tjej för att du är du! 



Jag vill visa en härlig matta som jag håller på med, som virkas av tygremsor. Den är beställd av min syster och är en salig blandning av både nya och gamla tyger. Både tyger som min syster har rivit sönder, men också en hel del av farmors gamla vävtrasor, och det kanske är just det jag gillar... att nytt och gammalt trängs i samma skapelse! Inspiration till mattan och mycket annat hittar du i den här boken.




Jag har några väldigt roliga och kreativa veckor att se fram emot i sommar. Jag ska läsa en sommarkurs i Varberg som heter "Barn och textil som pedagogiskt redskap". Vi ska tova, väva, färga, fläta, virka osv osv i syfte att kombinera det med svenska och matematik. Det ska bli hur kul som helst – att dessutom får göra allt detta kreativa vid havet känns som ett privilegium!

2 kommentarer:

  1. Hej på dej!!
    Tusen tack sötis för dina fina ord :) Vad fin mattan blir!!! Kul med ett sånt projekt att hålla på med när man känner sig lite virksugen. Själv ska jag virka Selmas teckning, fniss...
    Vi hörs snart igen!
    KRAAAAM HELA DAN!!
    Anna

    SvaraRadera