söndag 20 november 2011

Jullängtan...


Efter att ha tillbringat dagen i en underbart långsam lunk och börjat med fönsterputsningen inför advent har min jullängtan verkligen vuxit. Eller egentligen längtar jag inte efter jul, jag längtar efter allt mys innan. Alla tända ljus, allt granris och adventsstjärnor. Jag längtar efter förväntan, inte stressen och hetsen.

(Kanske lite för mycket men ganska gulliga ändå)

Snart, nu är det bara några dagar kvar till jag kan gå loss med adventsmyset. Och förutom granen är det nästan det enda julpyntet vi har då jag inte är så förtjust i för mycket tomtar och annat. Men i år ska jag låta barnen fullkomligt gå loss med pyntet i granen, jag ser fram emot det härligt röriga och galna resultatet!

(Julgran för allergiker =)

1 kommentar:

  1. Ja du skulle varit med och pysslat idag det hade varit mysigt om du kunde varit med, du kunde ju knytit i något orange/grönt band i din krans ;)
    Vi får ta våran julkortskväll någon dag, det kommer ju bli mysigt.
    Ja jag ska pynta här hemma på tisdag för då är jag ledig, sen jobbar jag hela veckan.
    Fast inte på söndag då,då ska vi ju fira era grabbar ;) Kraam kraam

    SvaraRadera