onsdag 18 juli 2012

VIRKLIG HÖST



Ja, den här sommaren kan knappast skryta med sitt fina väder... Just i skrivandets stund lyser solen men det blåser kallt. Vädret är inte allt och det gäller att njuta ändå, men en viss roll spelar det ändå. Nästa vecka åker vi till Bohuslän och campar så nu håller jag tummarna för fullt för att vädret ska visa sig från sin bästa sida. Som bekant vill jag alltid ha ett virkprojekt och nu tänkte jag äntligen virka något till mig själv – en härlig halsvärmare till hösten.


För den som är sugen på att själv virka finns mönstret HÄR, och en hel hög med andra bra mönster – helt gratis!




För er som semestrar i krokarna kring Borås rekommenderar jag ett urmysigt ställe som heter Nedergården. En ombyggd gammal lada i Bollebygd som rymmer otroligt mycket garner till både stickning och virkning. Ett eldorado för en garntok som mig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar