tisdag 10 januari 2012

Terrassliv


Så här några dagar in på det nya året kan jag inte låta bli att längta efter lata sköna dagar på altanen. I synnerhet när vintern lyser med sin frånvaro och snart är det ingen mening med någon snö. Jag längtar efter värmande solstrålar, efter takdropp (ok, det förutsätter snö...), fågelkvitter och den där första koppen kaffe utomhus.


Jag känner mig lyckligt lottad som bor i hus, och skulle inte vilja byta ut det mot en lägenhet hur snygg takterrass den än har. Men... jag kan inte låta bli att inspireras av den härliga grönska, de ljuvliga små oaser som ändå finns i en pulserande storstad som New York. Trots bullrande trafik, avgaser och skitiga duvor kan jag ändå tycka att det ser härligt ut. Och skulle vilja ha lite mer av den känslan på vår altan, att omges av grönska, som att trädgården har tagit ett litet kliv upp och slagit sig till ro på altanen.


Samtliga bilder kommer från dalani.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar