söndag 8 januari 2012

Inspirerande barnrum

(såg kuddfodral med kartor i en tidning igår, men det här var minst lika snyggt!)

Igår fixade vi till pysselrummet i pannrummet och det blev toppenbra! Det är roligt att fixa rum som blir ett slags bonusrum. Samtidigt kan jag inte låta bli att titta på barnrum. Just barnrum är så härligt kreativt inspirerande att fixa till, kanske på grund av alla härliga färger man kan gå loss med. Vi ska som bekant fixa grabbarnas rum inom kort med jag är tveksam till om jag får fritt spelrum med färgburkarna ;-)

(riktigt snyggt med de gula tunnorna mot det grafiska mönstret)

Våra fina kompisar väntar en liten bebis, som förhoppningsvis kommer snart, så jag får njuta av deras barnrums-renovering. Och den är inspirerande vill jag lova, kika in HÄR för lite inspiration!

(smart och snyggt sätt utnyttja en snedvägg, synd att vi inte har någon ;-)

Alla inspirerande bilder kommer från Hus och hem, kolla in deras bildgalleri bums!

(gillar färgexplosionen, särskilt mätsticke-trädet)

1 kommentar:

  1. Å, det sista rummet var ju underbart!!! Måste få Selma att förstå att vita väggar ÄR bra :) Vi kan ju få in massor av färg ändå.
    Jag vill fixa till i mitt rum på jobbet också, jag vill få det lekfullt och mysigt. Det är också en utmaning. Hörs imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera