tisdag 4 december 2012

Svärta på ljusstakarna


I somras såg jag en bild i en inredningstidning där de hade samlat många ljusstakar i olika höjd och form på ett bord och det som knöt ihop arrangemanget var den ärggröna färgen på alla stakarna. Sedan dess har jag sparat den där bilden och velat ha något liknande. 


För ett tag sedan samlade jag på mig en mängd med ljusstakar av olika sorter. Jag valde att spraymåla dem med svart sprayfärg för att få det enhetligt. Och jag är riktigt förtjust i arrangemanget! Det sprider ett underbart ljus på bordet när alla är tända (grannarna trodde att vi hade satt in julgranen när de såg alla små ljuslågorna fladdra =). Så istället för att lägga massor av kronor på dyra designstakar kan man lätt fixa själv – samla ihop från mamma, svärmor, mormor, dina egna gömmor eller loppis de ljusstakarna du gillar. Spraymåla dem i valfri sprayfärg och voilá: du har ett eget snyggt arrangemang!

2 kommentarer:

  1. Bra idé. Det blev otroligt snyggt. Tror jag ska göra något liknande när jag orkar :) Tack!

    SvaraRadera
  2. Det där gillar jag! Supersnyggt!! Jag gjorde nämligen precis likadant förra året;)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera